Bilgisayar Ekranındaki Görüntüyü Yakalama – Screenshot

Edmodo üzerinden verdiğim bir çalışmada öğrencilerimden çözdükleri online alıştırmanın sonucunun ekran görüntüsünü, dosya şeklinde ekleyip, bana sistem üzerinden teslim etmelerini istedim. Bir çoğu ekran görüntüsü almayı bilmediklerini belirttiler. İki sınıfı bilgisayar laboratuvarına götürüp, neler yapmaları gerektiğini anlattım. Ders esnasında herkes anlamış gibi gözüküyordu. Ders sonrasında bir öğrencimin yanıma gelip, hocam ben anlattığınızı anlamadım, çok karışık geldi, diğerleri de anlamadı ama anlamış gibi yaptılar demesinin üzerine onlara bir video anlatım göndermeyi düşündüm. Bu amaçla hazırladığım videoyu da paylaşıyorum. Windows, Mac, Chrome, Firefox, Opera ve Internet Explorer’da kullanabileceğiniz Lightshot isimli çok kullanışlı bir ekran görüntüsü yakalama aracı var. Ya da Windows kullanıcıları Windows ile birlikte gelen Ekran Alıntısı Aracını da rahatlıkla kullanabilirler.

Yorum bırakın

Filed under Bilgisayar, Eğitim

Bir Cevap Yazın

