Teknoloji Araçları Kullanarak Tebrik ve Kutlama Kartları Hazırlama

Kartİlköğretim yıllarımdan hatırlıyorum. Yılbaşlarında kırmızı, kahverengi ya da siyah fon kartonları alıp beyaz pastel boya ile ailemize kutlama kartı hazırlar ya da kardan adam çizip, içini pamukla doldururduk. Bununla biraz el becerimiz gelişirdi, biraz da bir şeyler üretmenin keyfini yaşardık.

Günümüzde 21.yy becerilerinden biri olarak tanımlanan bilişim okur-yazarlığı eğitim sektöründe iyiden iyiye yer edinmiş durumda. İlk olarak bilgisayar laboratuvarları ile başlayan; laptoplar, tabletler ve akıllı telefonlar ile mobil olarak devam eden öğretim sürecinde bizlerin yapması gereken geleneksel yaklaşımların dışına çıkıp, öğrencilerimize bu yüzyılın gerektirdiği nitelikleri kazandırmaktır. Bu sebeple, tebrik ve kutlama kartları hazırlamayı bilişim teknoloji okur-yazarlık becerisi ile bir araya getirecek bir çalışma sunacağım.

Öncelikle bu iş için gereken araçları ve uygulamaları listeleyeyim:

Çizim araçları:

Ekran kayıt araçları:

Video düzenleme araçları:

Video paylaşım siteleri:

Çalışmayı anlatmadan önce süreci anlatayım. Öncelikle çizim araçları ile öğrenciler çizimlerini baştan sonra yapacaklar. Ardından animasyon olarak izlenecek hale gelen sunumların ekran görüntüleri ekran kayıt araçları ile kaydedildikten sonra video düzenleme araçları kullanılarak çalışmaların üzerine ses eklenecek.

Ben bu çalışmada içinde olduğumuz Kurban Bayramı temasını seçtim. Araçlardan ve programlardan ise I Wish You Too ve Camtasia Studio’yu kullandım. Camtasio Studio, hem ekran kaydı hem de video düzenlemesi yapabileceğiniz bu araç. Bu sebeple ikinci ve üçüncü adımlar tek bir seferde gerçekleştirdim.

1. Öncelikle çizimimi hazırladım.

Çizim

2. Çizim bittikten sonra animasyonu oynatırken, baştan sonra ekran kayıt aracı ile kaydını alıp genel bir formatta (avi, mpeg, flash) kaydettim. (Bu kısmı Camtasia Studio’da halletim fakat şimdiki görsel Screencast-o-matic’i gösteriyor.)

Cast

3. Son olarak hazırladığım videoya Camtasia Studio’da ses ekledim ve tekrar uygun formatta kaydettim. Buraya Windows Movie Maker kullacaklar için görsel koyacağım:

winmaker

Bütün bunları tamamladıktan sonra da paylaşmak için YouTube’a yükledim ve sonuç:

Herkese kolay gelsin.

İyi bayramlar.

Yorum bırakın

Filed under Bilgisayar, Eğitim

Bir Cevap Yazın

