Comenius Hizmet içi Eğitim Gri Pasaport Başvuru İşlemleri

18112817_manetcomhe

Yaklaşık iki haftadır Comenius HİE ile ilgili olarak hizmet damgalı (Gri) pasaport alabilmek için bürokrasiyle uğraşıyorum. Eksik istenen belgeler, yanlış yazılar, sonradan çıkan belge çevirileri ve bu işlerle görevli kişilerin de bilgisizliği eklenince süreç arapsaçına dönüyor. Eğitimin 2013 Kasım başında olması sebebi ile de evrak ve pasaport işlerinin bir an önce hallolması gerekiyor. Malum, arada 9 günlük bir bayram tatili ve bir günlük de resmi tatil var. Bu süreçte yaşadığım sıkıntılardan dolayı benden sonra gidecek kişilerin de aynı durumda kalmalarını istemediğimden İstanbul‘da sürecin işleyişi hakkında bilgi vereceğim.

Okula pasaport isteğiyle ilgili yazılacak dilekçede (Gri pasaport için dilekçe örneği) bulunması gereken evraklar:

  1. Avrupa Birliği Bakanlığı Onaylı üstyazı
  2. Hibe sözleşmesi örneği
  3. Eğitim programı ve Türkçe çevirisi
  4. Kabul belgesi ve Türkçe çevirisi
  5. Hizmet Pasaportu Başvuru Formu
  6. Kimlik fotokopisi

Yabancı dilde yazılan belgelerin bir yüzünde orijinal dildeki kopyası, diğer yüzünde de Türkçe çevirisi olacak şekilde hazırlanan belge okuldaki iki ya da üç Yabancı Dil öğretmeni tarafından kontrol edilip imzalandıktan sonra okul müdürü tarafından mühürlenecek ve belge bu şekilde teslim edilecek.

Bundan sonraki süreçte, okul ilçe Milli Eğitim Müdürlüğüne (MEM) yazacağı üstyazı ile birlikte pasaport için onay işlemlerini başlatıyor. İlçe MEM’de kayda alınıyor ve Kaymakamlık onayı için iki memurun, bir şube müdürünün ve ilçe milli eğitim müdürünün paraflarından sonra Kaymakamlık onayına sunuluyor. Onayın ardından dosya tekrar ilçe milli eğitim müdürlüğüne geliyor ve buradan Kurum net vasıtası ile İl Milli Eğitim Ortaöğretim bölümüne gönderiliyor. Valilik onayı için üst yazı hazırlanıp, elektronik ortamda Valiliğe gönderiliyor ve valilik onayının ardından İl Milli Eğitim müdürlüğüne dönen evraklar, İl MEM’den İlçe MEM’e geri gönderiliyor. İlçe MEM’de pasaport için gereken onay belgesini Kurum Net üzerinden okula gönderiyor ve bu belge çıktı alındıktan sonra emniyet müdürlüğüne hizmet damgalı (gri) pasaport için başvuruluyor.

Bu sürecin özeti:

Okul –> İlçe MEM –> Kaymakamlık –> İlçe MEM –> İl MEM –> Valilik –> İl MEM –> İlçe MEM –> Okul

Şimdiden kolay gelsin.

Müsabakanın ikinci round’ı için buradan.

2 Yorum

Filed under Eğitim

2 responses to “Comenius Hizmet içi Eğitim Gri Pasaport Başvuru İşlemleri

  1. Geri bildirim: Comenius Hizmet içi Eğitim Gri Pasaport Başvuru İşlemleri – Round 2 | Pygmalion Etkisi

  2. Geri bildirim: Malta Deneyimi | Pygmalion Etkisi

Bir Cevap Yazın

