Uzaktan ve Web Tabanlı Eğitim

Yaşam boyu öğrenme kavramı ile birilikte yaş grupları ve öğrenme ortamları farklılaşmaya başladı. Ayrıca bilginin hızla artması ve toplumun değişmesi sebebi ile bireylerin eğitimlerine okullar haricinde devam etme gerekliliği oluşmakta ve kendilerini geliştirme imkânlarının sağlanması gerekmektedir. Bu sebeple, uzaktan eğitim ve web tabanlı öğrenme günümüzün eğitim kavramları arasında yerini almıştır. Uzaktan öğretim öğrenenlerin farklı ortamlarda, yüz yüze ilişkiye girmeden, öğrenmelerine olanak sağlar ve yaş sınırı yoktur. Bunların yanında bireylerin zaman sıkıntısından dolayı almak istedikleri eğitimleri almalarına olanak sağlar çünkü her yerde ve istedikleri her zaman öğrenme olanakları bulunmaktadır.

Uzaktan eğitimin gerçekleştirilebilmesi için öğrenci yönetim sistemlerinin, içeriğin, sanal bir ortamın ve öğretim sürecini ve kazanımları ölçecek sınav sistemi, ayrıca sistemdeki sorunlarının bildirilebileceği hata bildirim alanlarının bulunması gereklidir.

Farklı zamanlı (offline-asenkron) ve eşzamanlı (online-senkron)olarak iki türü bulunmaktadır.

Web tabanlı eğitim, uzaktan eğitimin sistemi içerisinde yer alır. Bir internet tarayıcısı ve diğer eklentiler ile zamana ve ortama bağlı kalınmadan öğretim alma imkânı sunar. Tasarımında ise şu sıralar izlenir: Tasarım-Test-Tekrar tasarım ve bu döngü bu şekilde devam eder.

Yararları: Öğrenci merkezlidir, zaman sınır yoktur, bireysel hızda öğrenme gerçekleşir, zengin öğrenim materyali bulunabilir, günceldir, öğrenci kendi kendini testler aracılığıyla deneyebilir, fırsat eşitliğini arttırır, geniş kitlelere ulaşılabilir, fiziksel uzaklıkla ilgili engelleri kaldırır.

Sınırlılıkları: Sistemleri kullanabilecek görevli sayısı ve niteliği yeterli değildir, ders içeriklerini oluşturmak ve ölçme aracı geliştirmek zordur, hızlı bir internet bağlantısı gereklidir, sürekli teknik destek sağlanmalıdır,  yüz yüze etkileşim yoktur, sosyal öğrenme yapılamaz, örtük program uygulanamaz, ait olma gereksinimi karşılanamaz, beceri ve tutuma dayalı kazanımlar gerçekleştirilemez.

Yorum bırakın

Filed under Eğitim

Bir Cevap Yazın

