01/01/2012

Kendi kendime “Hadi bugün dışarı çık.” dedim. “Çık hadi, al fotoğraf makineni dolaş İstanbul’u yılın ilk gününde.” Yapabileceğim şeyleri hayal ettim. Taksim’den başla, İstiklal’den aşağı. Sonra Karaköy… Buları düşünürken aldım elime makineyi. Ağustos ayından, belki de daha ilerisinden beri içinde takılı olan siyah beyaz filmin daha 22 pozunun harcanmış olduğunu gördüm. Sonra aklıma eylül ayındaki vapur gezisi geldi. Tanımadığım bir kaç kişinin fotoğraflarını çektim, mail adreslerini verdiler fotoğrafları yollamam için. “Analog makine…” dedim “…filmli yani.”

“Yollayamaz mısın?” dediler.

“Yollarım ama önce filmi bitirmek gerek. Ama merak etmeyin, en fazla 2 ay sonra onları bitirmiş, banyoya vermiş ve size göndermiş olurum.”

Aradan neredeyse 4 ay geçmiş. Hala 22 poz. Mail adresi telefonda kayıtlı.

Bi de diğer makine var. Daha eskisi. Zenit. Ondan kaç pozum kaldı göremiyorum. Göstergesi ne kullanışlı, ne de sabit. Her makarayı sarıdığımda, onun da yer değiştirebilme ihtimali var. Sayısını bilmediğim kadar kullanılmayı bekleyen renkli kare…

Soğukta da dolaşmayı sevmiyorum. Titreye titreye gezmektense otur yerinde dedim. Sık sık yaptığım şey zaten. Batmadı, rahatsız etmedi fazla. Etti aslında da fazla değil işte.

Yeni yıla da evde girdim zaten. Geri sayıma bile denk gelemedim. Her sene geri sayımdan sonra bir durgunluk çökerdi üzerimde. Bu sene de çöktü. Buna sebep olanın geri sayım olmadığını anladım. Belki de 365 günlük yaşanmışlıkları geride bırakmakmış beni rahatsız eden.

Bilemedim. Ama içim huzursuz. 2012 durgun başladı benim için, en azından son 2 seneye göre.

Nasıl başlarsa öyle bitermiş sözünün doğruluğuna inanmadığımdan, bu senenin hareketli, dolu dolu, olabilecek en güzel şekilde geçip, bitmesi ümidiyle…

Yorum bırakın

Filed under Kişisel

Bir Cevap Yazın

