Aday Öğretmenlik Çilesi

İstanbul’da aday öğretmenseniz ilk 2 ay hasta olmamaya bakın. Ya da maaşınızın cüzi! bir kısmını özel hastanelere ve eczanelere ayırın.

Sigortam vardı. Atandım diye güvencemi kaldırmışlar. “E tamaaam. Atandım ben. Hani emekli sandığı numaram”, dedim. Bir ay geçsin ondan sonra aktive olur dediler.

Bu bir ayda kaza geçirsem, sakatlansam?

Devletin umrunda değil.

Bir ay geçti tık yoktu hala sicil numaramdan. Daha geçen hafta elime geçti, sağolsun ilçe milli eğitim.

SGK’ya gidersin, aradan geçmişti 45 gün. Sana veznedar der ki: “Sistem kilitli. Daha sonra hallederiz, siz gidebilirsiniz. “Arkadaş daha 15 gün önce eczaneye 40 50 lira para verdim ilaçlardan. Sağlık ocağındaki keriz doktorda da iş yok afedersin. Verdiği ilaçlar etkisiz, çevremdeki insanlara verdiği ilaçlar da aynı. Ya hastalığı geçirmez ya da adamı ishal eder. Şimdi çıkıp gideceğim özel hastaneye, yok muayene ücreti, yok tahlil bilmem nesi, ölme eşeğim ölme. Yolunmayı sevmiyorum.

Bir de, bugün Hazırlayıcı Eğitim başlıyormuş. 3 4 saat öncesinden yazı geliyor. Bilmem nerede, bugün saat 18.00 başlıyor diye. Bu kadar mı sorumsuz, son dakikacıyız millet, devlet olarak. Bıktım yahu. Doldum, taşmama az kaldı. Okulla ilgili de yazarım da. O kısmı da kalsın daha sonraya.

Yorum bırakın

Filed under Kişisel

Bir Cevap Yazın

