İlkyardım Eğitimi

Acil Yardım ve Cankurtarma Müdürlüğünün verdiği “İlkyardım Eğitim Programı”nı tamamlayıp, sınavı da geçtikten sonra dün katılım belgemi aldım. Bir kaç yıl önce sürücü kursu ilkyardım dersinde öğrendiklerimden bazılarının güncellenmiş olduğunu gördüm. Daha önceden de bilmediğim bazı şeyleri öğrenmiş olduğum faydalı bir eğitimdi. Edindiğim dökümanları burada paylaşayım istedim. Birkaç şeye de değinmeden geçmeyeyim:

  • İlk yardımda bulunacak kişi önce kendini ve çevresini güvene alacak. Mesela hastanın kanaması olan bölgeye çıplan elle baskı uygulamayacak.
  • Yetişkinlere önce kalp masajı sonra suni solunum yapılacak. Bebeklere ise önce suni solunum sonra kalp masajı. 30 masaj/2 solunum.
  • Kalp masajı sırasında kaburga kemiklerini kırsanız bile durmadan devam edin. Bir iki kaburga kırığı, yaralıyı kaybetmekten iyidir, değil mi ama?
  • Epilepsi (sara) hastaları nöbet geçiriyorsa hareketlerini kısıtlamayın. Sadece başını yaralamaması için mont, yastık vs ile destekleyin.
  • Yaralıyı, beyin kanamasında kanamanın olduğu tarafa doğru yatırın.
  • Yaralının bilinci kapalıysa yan yatış pozisyonuna getirin ki kusacağı zaman boğulmasın.
  • Turnike uyguladıktan sonra her 10 dakikada bir 10 saniye kadar turnikeyi gevşetin.
  • Deniz hayvanları ısırığında bölgeye sıcak su uygulaması yapın.
  • Deniz anası ile temas halinde bölgeyi tuzlu su ile yıkayın.
  • Kara hayvanları ısırığında ise soğuk su uygulayın.
  • Kuduz tehlikesi olan durumlarda bölgeyi bolca sabunlayın.
  • Bir zehirlenme varsa hastaya su içirmeyin. Zehirin etki alanını genişletebilir. Bunun yerine 114 Zehir Bilgilendirme hattını arayın.
Burada eğitim sırasında aldığım el kitabının taranmış halini, burada da Sağlık Bakanlığının ilkyardım uygulama kitabını bulabilirsiniz.
Kazasız günler.

Yorum bırakın

Filed under Eğitim

Bir Cevap Yazın

