İçsel Motivasyon

Eminönü tarafına gittim bugün takım elbise bakmaya. Malumunuz, xs bedenim olduğu için üzerime uygun takım elbise bulmak büyük problem. Daha önce Bakırköy’den almış olduğum Z. markasının bedeni hoşuma gitmişti fakat fiyatta anlaşamamıza rağmen mecburen almıştım. Eve geldikten sonra Z. markası neyin nesidir araştırmaya başladım ve Eminönü’nde mağazası olduğunu öğrendim. Toptan fiyatına yakın alma ümidiyle adresi alıp yola çıktım. Mahmutpaşa’da dolaşması zor sıcakta. Kalabalık. Sokaklar birbirine benziyor, gidenler sıkıntıyı bilirler. Ben de sıcakta, yorgunluğumun üzerine fazladan yol yürümeyeyim diye çevredeki esnafa adresi sordum:

-Şu sokak nerede acaba?

-Karşıdaki mavi binayı gördün mü? Oradan sola dön. Sonra ilk sağdan gir. Sonra tekrar sol yap.

-Hah, çok teşekkürler. Hayırlı işler.

E tabii adamların dediği gibi çıkmıyor. Yürüye yürüye bir yerlere geldim. Adreste T caddesi yazıyor ama tabelada T sokağı. Şaşırdım.

-Acaba aynı isimde hem sokak hem de cadde olabilir mi?

Tutarsızlıkların ralli yaptığı ülkemizde, olabilir tabii ki, olmaması için sebep mi var? diyerek en yakınımda dükkanının önünde oturana sordum:

-T caddesi burası mı?

-Evet. Nereye gideceğn?

-yetmişiki numara.

-Aşağı git aşağı, orada.

Kaptırdım, yürüye yürüye vardım istediğim yere ama elim boş döndüm. Toptancıymış orası. Burada perakende satış yok, dedi.

-Esenler’de plazamınızın olduğu yerde fabrika satış mağazası var, oraya bakabilirsin.

Cevabı alınca biraz sinirlendim sonra kendimi yatıştırdım. Normal yani, Mahmutpaşa’da toptancılar çok fazla. Perakendeyle uğraşmıyorlar derken karşı sokaktaki mağaza gözüme çarptı. Oraya gittim ben de.

Güzel bir karşılama. Hoş geldiniz, bir şey içer misiniz, nasıl bir şey bakmıştınız, hangi renk arıyorsunuz…gibi soruların sonunda istediğim bedende ve kesimde takım elbise buldum. Paça boyunu ayarladı çalışanlardan biri ve terziye gitti. Kalan diğer görevliyle muhabbete başladık.

-Çalışıyor musunuz?… Nerede?… Ne öğretmeni?…İngilizce mi?! Ya abi demin gelseydin keşke kaçırdık hatunları.

dedi eleman. İngilizce öğrenmek için hazır olan içsel motivasyona sahip. Dedi iki üç bir şey öğretsene şurada ağız yapalım biraz. Bedeninize oldu, şu kadar fiyat, hoş geldin, güle güle dışında bilmiyoruz bir şey. Mesela çok güzelsin diycez. Nasıl olcak?

-(aksan yaparak) you’re beautiful.

-Abi hebele hübele, anlamadım ben, yavaş söyle.

-You. are. beautiful.

-Haa. Doğru. Beautiful güzel demekti. Tüh be. Neyse artık. Başka neler var böyle?

-Hmm, you’re one of a kind, you’re so cool, you’re amazing….

-Ne demek bunlar?

-Bir tanesin, çok şekilsin, mükemmelsin falan filan işte.

-Sen bunları şu kağıda benim okuyabileceğim gibi yazsana ya ihihi.

-E peki.

Kağıt buldu. Kalemi yazmadı. Dükkanı bana bıraktı, koştu, komşularından kalem buldu geldi. Başladım yazmaya okunuşlarını.

yu ar van of a kaynd

yu ar ımeyzing

yu ar so kuğl

Ben yazıp bitirdikten sonra anlamlarını sordu, onları da sırasıyla yazdı kağıda. Teşekkür de etti. Ağzı kulaklarında elemanın. Dedim kursa falan git. Hocam, hanım kıl kapar durumdan dedi. Hiç can sıkmaya gerek yok. Bir kaç yamuğumu yakaladı zaten. Sıkıntı var. Ben de “Madem sıkıntı var, niye yapıyorsun?” dedim. Ses yok. Sorunun arkasından da takım geldi. Yapılmış pantolonun paçası. Aldım, teşekkür ettim. Çıkarken, onlar da teşekkür etti. Son olarak da dedim ki:

-Hayırlı işler.

İşte içsel motivasyonun gücü. Özellikle dil öğretiminde rolü çok büyük. İster bilgisayar oyunları, ister kızlarla muhabbete girme, ister yurt dışında sıkıntı çekmeme dolayısıyla olsun, ama bir şekilde olsun yani.

Yorum bırakın

Filed under Kişisel

Bir Cevap Yazın

