Aday Öğretmen Uyum Eğitimi

Tam olarak 9 gündür Ağustos atamasında yerleştirilen 11.544 öğretmen adayı için Milli Eğitim Bakanlığı ve Öğretmen Yetiştirme ve Eğitimi Genel Müdürlüğü tarafından gerçekleştirilen Aday Öğretmen Uyum Eğitimi adı altında seminerlere katılıyorum. Yarın da son günü. Yani 10 günlük bir oryantasyon süreci. Oryantasyon deyince de aklıma ilk gelen şey, İstanbul 2010 Avrupa Kültür Başkenti Gönüllü Programının düzenlemiş olduğu oryantasyon toplantıları. Avrupa Kültür Başkenti neydi, neler yapılırdı, kimlerle iletişime geçilebilirdi gibi işimize yarayacak ve bizi gerçekten o sürece hazırlayacak bir eğitimdi verilen. Ama gelin görün ki yukarıda yazdığım iki kurumun planları dahilinde 9 gündür katıldığımız oturumların çoğu, bana ve konuştuğum diğer öğretmen adaylarına göre, gereksizdi. Uzaktan eğitimlerin sadece iki oturumu ve yüz yüze eğitimlerin de 3 ya da 4 oturumu bu durum dışında kalıyor. Ayın 9’unda, eğitimlerin son gününde geribildirim alacaklarını söylediklerinde, not defterime değinmem gereken ve kendimce eksik bulduklarımı yazdım. Yarın, dedikleri gibi yorumlarımızı ve eleştirilerimizi alacaklar mı bilmiyorum ama öncelikle buraya aktarayım notlarımı.

  1. Uzaktan eğitimlerdeki en büyük sorun, konuyu anlatacak olan öğretim görevlisinin yeterince hazırlıklı olmayışı ve ekrana yansıtılan sunumları satır satır okuması. Doğal olarak saat 8.30’da salona dolan aday öğretmenlerinde çoğu uyku moduna geçiyor. Madem okuyacaksınız, siz ağzınızı yormayın, koyun siteye, biz indirip göz gezdirelim. Okuyalım demiyorum, çünkü büyük çoğunluğumuzun bunu okumayacağını biliyorum. En azından göz gezdirelim ki bir şeyler yakalarız belki ilgimizi çeken.
  2. Sunumları okuyorsunuz, e pekala. Ama ne sorgu, ne sual. İnteraktif olması gereken eğitimler, anlatıcının tamamen aktif ve dinleyicinin pasif olduğu bir eğitim halini aldı. Bir tek Ankara Üniversitesi’nden bağlanan bir profesörün sunum esnasında bazı illere bağlanarak  sunum sırasında sorular sorması ve yorumlar istemesi interaktif eğitim tanımının içini doldurdu.
  3. İlk defa kullanılmaya başlanan uzaktan eğitim platformundaki ses ve görüntü sorunlarına çözüm bulunmalı. İllere bağlanılmak istendiğinde çızırtılı, boğuk ya da yüksek ses, bağlanmamış kamera… problemleri çözülmeli.
  4. İlk yardım eğitiminin süresi uzatılmalı ya da ayrı olarak 2 günlük süreç buna ayrılarak eğitimi verilmeli.
  5. Koca İstanbul ilinin 2 eğitim bölgesine ayrılması ve uzak ilçelerden gelen adayların eğitime geç gelmesi ya da eğitime katılmaması sorununa çözüm olarak, İstanbul’un 3 ya da 4 eğitim bölgesine ayrılması katılımcılar açısından iyi olabilirdi.
  6. Henüz kalacak yer problemini çözememiş öğretmen adaylarına kalacak yer ayarlamasının yapılması gerekliydi.
  7. Okunan slaytlar yerine öğretmen adaylarına örnek olay incelemesi yaptırılabilirdi çünkü bize sınıf yönetimi konusunda örnekler ve problemlerin çözümü için temel alacağımız bilgiler gerekliydi.
Eğitim Müfettişi Hüseyin Cahit Onay’ın, Cemil Çoşkun’un ve Öğretmen Akademisi Vakfı Genel Müdürü Kayhan Karlı’nın ayrıca salon başkanımız İsmail Erdoğan’ın yapmış olduğu sunum ve konuşmalar gerçekten faydalıydı. 9 günlük süreç içerisinde bunlar gibi deneyimli, bilgili ve kendilerini ifade edebilen kişilerle 4 5 günlük bir oryantasyon çok daha dolu ve verimli olacaktır. Benim düşündüklerim işte böyle.

Yorum bırakın

Filed under Eğitim, Kişisel

Bir Cevap Yazın

