MEB ve Ağustos 2011 Atama Kılavuzu

Kaç gündür, 11.544 öğretmenin göreve başlaması için yayınlanacak olan Ağustos 2011 Öğretmenlik başvuru kılavuzunu bekliyorum. Ayın 9’unda branşlara ve illere ayrılan kontenjan sayıları belli olur denildi. Babam benden meraklı, gecenin bir yarısında “bak bak, belki sisteme koymuşlardır, açıklanır, belli mi olur” derken durumu anlatmamı dinlemeden hala “bak sen bak” diyordu. Saat 00.30 gibi annemle anlaşıp, “açıklanmış kılavuz” dememizin ardından banyodan fırlayıp gelmesi ve biz gülerken “kandırdınız mı, az daha geç söyleseniz şampuanlı çıkacaktım” demesi, onun bu heyecanının göstergesi olsa gerek. Fırat’ın dün gece yazdığı iyi haberler bekliyorum senden mesajına da, gelir gelir merak etme yazdım.

Şimdi vereceğim iyi haber bu mudur? Kılavuz açıklandı ama kontenjan tabloları boş.

Bu konu ile ilgili de personel.meb’de yayınladıkları yazı, şu aşağıdaki:

NOT: Kılavuz’da yer alan ve boş bırakılan çizelgelerdeki bilgiler, il millî eğitim müdürlükleri ile hâlen yürütülmekte olan çalışmalar tamamlandıkça başvuruların ilk günü olan 18/08/2011 tarihine kadar ilgili bölümlere girilecektir. Bu nedenle, Kılavuz’un güncel durumunun adaylarca takip edilmesi gerekmektedir.

İl Milli Eğitim Müdürlükleri çalışıyor, çok verimli çalışıyorlar. Önceden belli ne kadar atama yapılacağı ama insanların tatili işte. Bir de üzerine ramazan ayı, oruç falan…Bir günde bitirecekleri iş artık 3 güne sarkar.

Ayın 18’inde sistem açılacak ve 6 gün içinde tercihlerimizi yapacağız. Ama onun öncesinde aldığımız puanlarla hangi illeri ve hangi okulları seçmemizin mantıklı olacağını, tercihlerimizin boşa gitmemesi için dershaneye akıl danışacağımızı bakanlık ve Milli Eğitim Müdürlükleri olarak dikkate almamışlar.

Great haste makes great waste. [acele işe şeytan karışır] Geçen yıllarda en son 76 ile atanan İngilizce branşında, 83 ile açıkta kalıp, atanamayan öğretmen adayı vardı çünkü.

Daha tamamlanmamış kılavuz için şuradan

Ayrıca tablolar haricindeki sayfalar, eski kılavuzlarda da aynı. Sadece tarihler ve ilgili bakanın ismi ve imzası güncellenmiş.

Yorum bırakın

Filed under Eğitim, Kişisel

Bir Cevap Yazın

