Yeni Bir Üniversite, Yine Bir Üniversite, eh!

İnternette gezinirken İstanbul’da Sabahattin Zaim Üniversitesi adında yeni bir yüksek öğretim kurumunun açıldığını ve bu yıl eğitim-öğretime başlayacağını gördüm. Merak ettim araştırdım, nedir, neyin nesidir diye. Öncelikle Sabahattin Zaim kimmiş dedim ve Google’dan aramaya koyuldum. Çıkan ilk site kişinin kendisine ait olan internet sayfası oldu. Gireyim bakayım dedim, ana sayfada karşılaştığım tanıtım yazısıyla hükümete atfedilen tarafta olduğunu anlar gibi oldum. Daha sonra özgeçmişine, ardından da aile hayatına girdim ve ne göreyim?

Hocaların  hocası olarak anılan Prof.Dr. Sabahattin Zaim, 1926 yılında Osmanlı İmparatorluğunun Rumeli Vilayet-i Celilesine bağlı İştip kasabasında doğdu. Ailesi zeamet sahibi olduğu için Zaim soyadını almıştır. Osmanlı İmparatorluğu tarafından Selçuklunun asil ailelerinin yerleştirildiği bir bölgede yaşamakta olan Sabahattin Zaim, 1934 yılında ailesiyle birlikte İstanbul’a Hicret etti… [kaynak]

Evet, doğum tarihini yanlış yazmamışlar ise 1926 yılında hala Osmanlı Devleti’nin varlığından bahsediyorlar. Bırakın hadi o yıllarda Osmanlı Devleti’ni, Osmanlı İmparatorluğu yazmışlar. Neye göre bu? 1.Dünya Savaşında kaybedilen toprakların ve milletlerin ardından kim Osmanlı’ya hala imparatorluk diyebilir ki?

Diyenler varmış görüldüğü gibi. Halbuki 1 Kasım 1922’de Saltanat’ın kaldırılması ve 29 Ekim 1923 yılında Cumhuriyet rejiminin ilan edilmesinin ardından böyle bir devlet kalmamıştı. En azından bize böyle öğrettiler.

Ama siz hangi kafadan gidiyorsunuz hala?

Yorum bırakın

Filed under Eğitim, Kişisel

Bir Cevap Yazın

