“21,5 Lütfen.”

Kültür Üniversitesi hazırlık sınıfı okutmanlık başvurusu için gerekli belgeler arasında nüfus cüzdanının onaylı fotokopisi olduğundan, öncelikle herhangi bir nüfus müdürlüğüne gidip 5 liracık bir ücret karşılığında alacağım vukuatlı nüfus kayıt örneği yeterli olacağını düşünmüştüm. Ama yine de emin olmadığımdan, gerekli yeri aradım. Sonrasında illa ki notere nüfus kağıdımın fotokopisini onaylatmam gerektiğini anlamam uzun sürmedi. Ales belgesini çıktısının noter onaylı hali 21,5 tuttuğundan, nüfus cüzdanınınki de

-en fazla 10 12 lira olsun.

Başvurumu yapacağım gün geldi. Eve en yakın noterin yolunu tuttum. Benden önce giren iki kişinin arkadaşından içeri daldım. Önümdekiler ne yapacaklarını anlamaya çalışırken numaratörden/sıramatikten sıra numaramı aldım. Benden önce giren adamlardan biri

-çocuk uyanık davrandı, bizden önce aldı sırayı, vay be…

Tabii ben de adamın yüzüne bakmadım, duyamamış gibi yaptım. Neyse, sıram geldi:

-Buyrun, ne vardı.

-Nüfus cüzdanı fotokopisi onayı

-Nüfus cüzdanınızı alayım.

E tabii verdim ben de, iki arkalı önlü fotokopi, bir ben imza attım bir de benimle ilgilenen katip attı. Sonrada cüzdanımla beraber iki fotokopiyi elime tutuşturdu.

-Şimdi vezneye gidin, orada işleminizi halledecekler.

Kağıtları teslim ettim. Tabii içimde bir merak, ne kadar tutacak acaba? Veznenin arkasındaki görevli de daha önce nüfus fotokopisi onaylamamış gibi:

-Ya G. abla, hangi mühürleri vuracaktık? Tarihi buraya mı yoksa buraya mı vurayım? Aslı gibidir mührü vurulur mu buna?…

sordu da durdu yanındakine. Öyle böyle mühürleri, kaşeleri vurdu. Sonra bana döndü:

yirmibirbuçuk lira lüften.

Bir an başım döndü, cüzdanımdaki bir 20’lik bir 5’lik banknotu çıkartıp verdim.

-1 dakikayı geçmeyecek işlem, 3 5 tane mühür vuruyorsunuz, aldığınız para 20 lira…15 günlük internet, 11 defa gidiş geliş yol, 10 tablet antep fıstıklı bitter çikolata parası o.

dedim içimden. Parayı uzattım, makbuzumu aldım. Çıkmadan, kağıt üzerindeki mühürleri saydım.

Tanesi 4 liradan 5 mühür.

Şöyle dönüp arkama baktım.

-Hayırlı işler. İyi günler.

Yorum bırakın

Filed under Kişisel

Bir Cevap Yazın

